404 Not Found

Not Found

The requested URL /get_html.php was not found on this server.


Apache/2.2.3 (CentOS) Server at mumsai.axiologic.net Port 80

optiuni Optiuni

  • Acasa
  • Toate articolele
  • Vezi articole din:

optiuni Categorii


Inscriere stiri


Email:


recomandari Recomandari


ArticoleArticole


Cautare google

Google
Web
cure.ro
intrebare
 

Dieta mediteraneană este bună pentru inimă


dieta, mediteraneana, colesterol
Urmarea unei diete de tip mediteranean timp de trei luni reduce cu 15% riscul de boli de inimă.

Efectele sănătoase ale dietei mediteraneene, care este bogată în boabe, fructe, legume, nuci, peşte, ulei de măsline şi carne uşoară şi roşie, sunt bine documentate. Însă numai un studiu a urmărit ce se întâmplă când oameni sănătoşi sunt puşi să urmeze o dietă de tip mediteranean.

Pentru a realiza investigaţia 212 bărbaţi şi femei au fost supuşi unei diete mediteraneene sau o dietă cu puţine grăsimi timp de trei luni. Participanţii au fost instruiţi să mănânce peşte de patru ori pe săptămână şi carne roşie numai o dată. Bărbaţilor li s-au permis două pahare de vin roşu pe zi şi femeilor doar unul.

Recomandările pentru oamenii aflaţi la o dietă redusă în grăsimi au fost să mănânce carne de pui mai de grabă decât carne de vacă, porc sau alte mamifere, peşte de două trei ori pe săptămână, să se ferească de produsele bogate în grăsimi saturate, să mănânce fructe şi legume, produse lactate cu puţine grăsimi şi uleiuri vegetale.

Deşi participanţii nu au urmat toate recomandările cercetătorii au observat că obiceiurile de hrănire s-au schimbat în ambele grupe. Aceştia au consumat mai puţine calorii, mai multe proteine şi carbohidraţi şi mai puţine grăsimi. Ambele grupe au prezentat o scădere mică dar semnificativă a greutăţii.

În cadrul oamenilor cu dietă mediteraneană colesterolul total a scăzut cu 7,5%, iar în celălalt grup a scăzut cu 4,5%. Pornind de la aceste date s-a ajuns la concluzia că riscul cardiovascular a scăzut cu 15% în urma dietei mediteraneene şi cu 9% în urma dietei redusă în grăsimi.

(Sursă – Reuters)

*

Navigare