Ceaiul reduce riscul de cancer ovarian

O echipă de cercetători suedezi susţine că riscul de a suferi de cancer ovarian se reduce bând ceai.
Cercetătorii de la Institutul Karolinska au descoperit că două ceşti de ceai pe zi reduce riscul cu aproape 50%. Se crede că antioxidanţi din ceai sunt responsabil pentru acest lucru.
Echipa a chestionat peste 60 000 femei, dintre care 301 aveau cancer ovarian.
Studii precedente au arătat că ceaiul ajută la protejarea împotriva a mai multe tipuri de cancer şi îmbunătăţeşte memoria.
Însă studiul suedezilor este primul care investighează relaţia dintre consum şi riscul de cancer ovarian.
Cercetătorii au interogat 61 057 femei în vârstă de 40 – 76 ani în legătură cu aportul de alimente şi băuturi în organism între 1987 şi 1990. Femeile au fost urmărite până în decembrie 2004 pentru a vedea dacă suferă de cancer.
Studiul a arătat că 68% din femei beau cei, cu precădere ceai negru, cel puţin o dată pe lună.
Pe durata studiului 301 femei au fost diagnosticate cu cancer.
Cercetătorii spun că riscul a scăzut cu 46% în cazul femeilor care beau două sau mai multe ceşti de ceai pe zi în comparaţie cu cele care nu beau deloc. Femeile care beau o ceaşcă de ceai pe zi aveau riscul scăzut cu 24%, iar cele care beau mai puţin de o ceaşcă aveau riscul mai mic cu 18%.
(Sursă – BBC News)


Optiuni
Recomandari
Articole
Telefoanele mobile nu cauzează cancer