Cafeaua fără cofeină poate dăuna inimii

Cafeaua decafeinizată poate duce la o creştere a colesterolului LDL negativ prin sporirea cantităţii de o anume grăsime din sânge care are legătură cu sindromul metabolic.
În trecut studiile au asociat consumul de cafea cu bolile de inimă în timp ce o parte din studii au sugerat că de fapt nu ar fi dăunătoare. Problema acestor rezultate este că multe dintre ele erau studii de asociere care se axau pe subiecţi cu stil liber de viaţă şi consum variat de cafea. Noul studiu le cere subiecţilor să consume un anumit tip de cafea în anumite doze, ca şi cum ar studia un drog. Acestora li s-a dat o marcă populară de cafea cu şi fără cafeină, filtre de cafea, au fost instruiţi cum să o prepare şi li s-a cerut să consume doar acest tip de cafea pe durata studiului. Toţi subiecţii au consumat cafea neagră.
Cercetătorii au măsurat nivelul de cafeină din sângele participanţilor la studiu ca şi indicatorii principali ai stării de sănătate a inimii înainte şi după cele trei luni ale studiului.
Pentru a demonstra clar efectul consumului de cafea cercetătorii au luat în calcul tensiunea, pulsul, colesterolul, trigliceridele, nivelul de insulină, glucoză, acizi graşi, apolipoproteina B şi lipoproteina de mare densitate 2.
Nu s-au găsit modificări semnificative ale celor trei nivele de insulină şi glucoză din sânge, însă în cazul consumatorilor de cafea decafeinizată s-a observat o creştere a cantităţii de acizi graşi care influenţează producţia de lipoproteină cu densitate mică LDL.
Conform Asociaţiei Americane de Boli de Inimă, încă se studiază faptul referitor la felul în care concentraţia de cafeină influenţează riscul de apariţie a bolilor de inimă, totuşi un consum moderat de cafea, 1-2 căni pe zi, nu pare să fie dăunător.
(Sursă – Americanheart.org)


Optiuni
Recomandari
Articole
Aproape totul despre slabire