Alăptatul la sân nu sporeşte riscul de cancer

Contrar unei opinii mai vechi adulţii care au fost alăptaţi la sân în copilărie nu sunt supuşi unui risc mai mare de a suferi de cancer.
În anii ’30 cercetătorii veneau cu ipoteza că prin transmiterea viruşilor cauzatori de cancer alăptatul la sân ar putea spori riscul de malignitate.
Într-un studiu recent a fost investigată posibila legătură prin analizarea datelor a 4379 de subiecţi care au fost consultaţi în copilărie în anii ’30 şi apoi urmăriţi până în 2003 pentru a investiga apariţia cancerului.
Nu s-a obţinut nici o dovadă clară că alăptatul la sân influenţează riscul apariţiei cancerului în general sau al unui tip anume de cancer în special.
Totuşi alăptatul la sân a fost asociat cu scăderea riscului de apariţie a cancerului la sân înainte de menopauză cu 12%.
(Sursă – ABC News)


Optiuni
Recomandari
Articole
Telefoanele mobile nu cauzează cancer